Setkání rakousko-uherských parních lokomotiv
Parní lokomotiva 310.23 (Hrboun) při akci
"Setkání rakousko-uherských parních lokomotiv" v Lužné u Rakovníka.
Lokomotiva přijela na návštěvu z Rakouska. Na zpáteční cestě má zapůjčené tabulky (375.007) z "českého" Hrbouna, který stojí v Národním technickém muzeu v Praze.
Matylda v čele kavalkády
Parní lokomotiva 354.7152 (Všudybylka sedma)
Parní Lokomotiva Albatros 498.022
Parní lokomotiva 498.022 Albatros, výrobní číslo 1727, patří mezi parní lokomotivy řady 498.0, kterou vyráběly Škodovy závody v letech 1946 až 1947 na základě objednávky ČD z roku 1945. Cena lokomotivy se v době jejího vzniku pohybovala okolo 4 miliónů korun.
Albatros je přezdívka, kterou tato řada lokomotiv získala díky svému netradičnímu barevnému pojetí, které vycházelo z naší státní vlajky. Lokomotivy jezdily převážně na trati Praha - Přerov a Praha - Bratislava.
Při testech dosahoval Albatros rychlosti až 136 km/h. Běžnou nejvyšší povolenou rychlost měl 120 km/h. Služební hmotnost se pohybovala okolo 106 tun a přibližný výkon asi 1626 kW.
Tento konkrétní kus - 498.022 - byl zařazen do služby v roce 1947 a vyřazen v červnu 1976. Dnes je stále v majetku ČD a jezdí při různých příležitostech.
Parní lokomotiva Papoušek 477.043
Lokomotiva byla vyrobena v roce 1954 v ČKD Praha pod výrobním číslem 3042 a patří k nejmodernějším parním strojům, které ČSD provozovaly.
Původní určení bylo díky výkonu 2100 koní a poměrně rychlým rozjezdům pro příměstskou dopravu velkých měst a pro rychlíky na kratší nebo obtížné tratě. Dojezdila v Kolíně a poté byla prodána teplárně v Praze-Malešicích. Lokomotiva byla jako neprovozní v roce 2000 zakoupena zpět pro ČD a na jaře 2001 zprovozněna. Jezdí nejvyšší rychlostí 100 km/h, přetlak v kotli je 16 bar a služební hmotnost necelých 130 tun. Kvůli svému nezvyklému barevnému nátěru je přezdívána „Papoušek“.